Το
πρώτο μεγάλο βήμα έπειτα από διαδοχικά πισωγυρίσματα και αναβολές έκανε
χθες η ΔΕΗ, αποσφραγίζοντας τις δύο προσφορές για την κατασκευή της
ατμοηλεκτρικής μονάδας «Πτολεμαΐδα 5» ισχύος 550-660 MW, που θα κοστίσει
1,32 δισ. ευρώ.
Τρεις φορές περισσότερα δηλαδή από όσα προσδοκά να εισπράξει το Δημόσιο πουλώντας το... 17% της επιχείρησης.
Προσφορές κατέθεσαν η εταιρεία ΤΕΡΝΑ Α.Ε. σε συνεργασία με την ιαπωνική Hitachi και η γαλλική Alstom σε συνεργασία με τους ομίλους Μυτιληναίου (ΜΕΤΚΑ) και Κοπελούζου (Damco).
Η προσφορά της ΤΕΡΝΑ αφορά μικτή ισχύ 660 MW (αφορά και δυνατότητα θερμικής ισχύος 140 MWth). Ο υποπρομηθευτής του ατμολέβητα και του συστήματος αποθείωσης καυσαερίων είναι η εταιρεία Hitachi Power Europe GmbH, τον ατμοστρόβιλο και τη γεννήτρια θα προμηθεύσει η Hitachi Ltd Ιαπωνίας και τα ηλεκτροστατικά φίλτρα η γερμανική εταιρεία Hamon Environmental GmbH.
Η προσφορά των Alstom-ΜΕΤΚΑ-Damco (σ.σ.: είχαν εμπλακεί και προ δεκαετίας στην κατασκευή της μεγάλης λιγνιτικής μονάδας της ΔΕΗ στη Φλώρινα) αφορά μικτή ισχύ 598,9 MW. Ο κατασκευαστής του ατμολέβητα είναι η εταιρεία Alstom Power Systems GmbH, ο υποπρομηθευτής του ατμοστροβίλου και της γεννήτριας η Alstom Power Steam Turbines, των ηλεκτροστατικών φίλτρων η Alstom Power India και ο υποπρομηθευτής του συστήματος αποθείωσης καυσαερίων είναι η Alstom Power Italia.
Με την κατάθεση και την αποσφράγιση των προσφορών δίνεται το εναρκτήριο λάκτισμα για ένα πολύ μεγάλο έργο το οποίο αποτελεί προτεραιότητα τόσο για την τοπική κοινωνία στη Δυτική Μακεδονία, όσο και για τους εκπροσώπους των εργαζομένων της ΔΕΗ, οι οποίοι μάλιστα είχαν φτάσει να απειλήσουν με μπλοκάρισμα του μεγάλου φωτοβολταϊκού της Κοζάνης, εάν δεν «έπεφταν υπογραφές» για την «Πτολεμαΐδα 5». Στη συνέχεια θα ακολουθήσει η διαδικασία αξιολόγησης των προσφορών από την αρμόδια Επιτροπή Αξιολόγησης της Επιχείρησης.
Το ερώτημα ωστόσο, αν το έργο μπορεί να υλοποιηθεί, παραμένει. Και αυτό γιατί όλες οι παράμετροι που καθορίζουν τη βιωσιμότητα και τη σκοπιμότητα του έργου (άνοιγμα λιγνιτικής αγοράς, μετοχοποίηση και πωλήσεις μονάδων της ΔΕΗ, τιμές φυσικού αερίου, κόστος εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κ.ά.) βρίσκονται σε εκκρεμότητα, ενώ το χρηματοοικονομικό κόστος που θα έχει η ΔΕΗ για την κατασκευή ενός τόσο μεγάλου έργου φαντάζει σήμερα απλησίαστο.
Πηγή: http://greece-salonika.blogspot.gr/ - Β. ΓΕΩΡΓΑΣ
Τρεις φορές περισσότερα δηλαδή από όσα προσδοκά να εισπράξει το Δημόσιο πουλώντας το... 17% της επιχείρησης.
Προσφορές κατέθεσαν η εταιρεία ΤΕΡΝΑ Α.Ε. σε συνεργασία με την ιαπωνική Hitachi και η γαλλική Alstom σε συνεργασία με τους ομίλους Μυτιληναίου (ΜΕΤΚΑ) και Κοπελούζου (Damco).
Η προσφορά της ΤΕΡΝΑ αφορά μικτή ισχύ 660 MW (αφορά και δυνατότητα θερμικής ισχύος 140 MWth). Ο υποπρομηθευτής του ατμολέβητα και του συστήματος αποθείωσης καυσαερίων είναι η εταιρεία Hitachi Power Europe GmbH, τον ατμοστρόβιλο και τη γεννήτρια θα προμηθεύσει η Hitachi Ltd Ιαπωνίας και τα ηλεκτροστατικά φίλτρα η γερμανική εταιρεία Hamon Environmental GmbH.
Η προσφορά των Alstom-ΜΕΤΚΑ-Damco (σ.σ.: είχαν εμπλακεί και προ δεκαετίας στην κατασκευή της μεγάλης λιγνιτικής μονάδας της ΔΕΗ στη Φλώρινα) αφορά μικτή ισχύ 598,9 MW. Ο κατασκευαστής του ατμολέβητα είναι η εταιρεία Alstom Power Systems GmbH, ο υποπρομηθευτής του ατμοστροβίλου και της γεννήτριας η Alstom Power Steam Turbines, των ηλεκτροστατικών φίλτρων η Alstom Power India και ο υποπρομηθευτής του συστήματος αποθείωσης καυσαερίων είναι η Alstom Power Italia.
Με την κατάθεση και την αποσφράγιση των προσφορών δίνεται το εναρκτήριο λάκτισμα για ένα πολύ μεγάλο έργο το οποίο αποτελεί προτεραιότητα τόσο για την τοπική κοινωνία στη Δυτική Μακεδονία, όσο και για τους εκπροσώπους των εργαζομένων της ΔΕΗ, οι οποίοι μάλιστα είχαν φτάσει να απειλήσουν με μπλοκάρισμα του μεγάλου φωτοβολταϊκού της Κοζάνης, εάν δεν «έπεφταν υπογραφές» για την «Πτολεμαΐδα 5». Στη συνέχεια θα ακολουθήσει η διαδικασία αξιολόγησης των προσφορών από την αρμόδια Επιτροπή Αξιολόγησης της Επιχείρησης.
Το ερώτημα ωστόσο, αν το έργο μπορεί να υλοποιηθεί, παραμένει. Και αυτό γιατί όλες οι παράμετροι που καθορίζουν τη βιωσιμότητα και τη σκοπιμότητα του έργου (άνοιγμα λιγνιτικής αγοράς, μετοχοποίηση και πωλήσεις μονάδων της ΔΕΗ, τιμές φυσικού αερίου, κόστος εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κ.ά.) βρίσκονται σε εκκρεμότητα, ενώ το χρηματοοικονομικό κόστος που θα έχει η ΔΕΗ για την κατασκευή ενός τόσο μεγάλου έργου φαντάζει σήμερα απλησίαστο.
Πηγή: http://greece-salonika.blogspot.gr/ - Β. ΓΕΩΡΓΑΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου