Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τρίτη, 26 Μαΐου 2015

ΓΥΡΟΣ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ Η ΟΔΗΓΗΣΗ ΣΤΑ ΟΡΥΧΕΊΑ

ΓΥΡΟΣ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ Η ΟΔΗΓΗΣΗ ΣΤΑ ΟΡΥ
ΧΕΊΑ

Νέο εργατικό ατύχημα, αυτή την φορά στο ορυχείο Καρδιάς, όταν ένα όχημα τύπου UNIMOG, μεταφοράς προσωπικού, που σύμφωνα με τις μαρτυρίες του εργαζόμενου οδηγού, δεν λειτουργούσαν τα φρένα με αποτέλεσμα να βρεθεί το όχημα αυτό στο κανάλι αποστράγγισης, ο οδηγός κατάφερε τελευταία στιγμή να το εγκαταλείψει και να σώσει την ζωή του.
Όπως και σε όλα τα άλλα ατυχήματα διοίκηση και οι υπεύθυνοι της ιεραρχίας αποφάνθηκαν αμέσως ότι «και για το συγκεκριμένο ατύχημα ευθύνεται ο ίδιος ο εργαζόμενος που λίγο πολύ έπαιξε παιχνίδι με τον θάνατο ή ήθελε να αυτοκτονήσει, ενώ η επιχείρηση τα έχει όλα καλώς καμωμένα».
Για τα ατυχήματα στα ορυχεία της ΔΕΗ με πετρελαιοφόρα οχήματα υπάρχουν τρεις παράγοντες που είναι:
  1. Οι οδηγοί που σαν ειδικότατα η ΔΕΗ έχει ήδη καταργήσει και με τις συνταξιοδοτήσεις των παλιότερων, δεν υπάρχουν παρά ελάχιστοι. Η επιχείρηση δίνει το δικαίωμα να μεταφέρει προσωπικό σε όποιον απλώς έχει δίπλωμα οδήγησης τρίτης κατηγορίας ενώ είναι και εκτελεί την ίδια μέρα και δεύτερη εργασία σε άλλη ειδικότητα – αυτό το γνωρίζουν και το δέχτηκαν τα εργοδοτικά συνδικάτα της επιχείρησης. Οι λίγοι οκταμηνίτες που προσλαμβάνοντα,ι μεταφέρουν προσωπικού από το πρώτο μεροκάματο, που μπορεί να είναι και νύχτα ενώ οι δρόμοι στα ορυχεία αλλάζουν σχεδόν καθημερινά.
  2. Οι δρόμοι που στα ορυχεία όχι μόνο δεν συντηρούνται αλλά είναι και υποτυπώδες ιδιαίτερα με την πρώτη μπόρα η προσπέλασή τους είναι αδύνατη. Αυτοί οι δρόμοι λόγω της εξορυκτικής διαδικασίας αλλάζουν και κόβονται από βάρδια σε βάρδια και εκεί που την μια μέρα υπήρχε δρόμος την άλλη είναι γκρεμός. Σε αυτούς τους δρόμους συνωστίζονται οχήματα της ΔΕΗ με τα οχήματα των εργολάβων που το τελευταίο χρονικό διάστημα έχουν αυξηθεί υπερβολικά.
  3. Τα οχήματα που πολλά από αυτά είναι πολύ παλιά, θα έπρεπε να έχουν από χρόνια αποσυρθεί, και τα σχετικά νέα οχήματα δεν συντηρούνται σωστά μετά από το κλείσιμο των συνεργείων και την υπολειτουργία των εναπομεινάντων και την συντήρηση την έχουν δώσει σε ιδιώτες. Η προμήθεια νέων οχημάτων γίνετε με το σταγονόμετρο και μεγάλη καθυστέρηση χαρακτηριστικό παράδειγμα η προμήθεια βυτίων μεταφοράς πετρελαίου που καθυστέρησε τρία με τέσσερα χρόνια και όλο το προηγούμενο διάστημα η μεταφορά πετρελαίου γίνονταν από ακατάλληλα και πολύ παλιά οχήματα, που χειρίζονταν οι οδηγοί κάτω από την ασφυκτική πίεση της εργοδοσίας.

Η διοίκηση της ΔΕΗ επικαλούμενη το κόστος και τα οικονομικά της επιχείρησης, δεν προχωρά στην πρόσληψη των απαιτούμενου προσωπικού και την αγορά νέου υλικοτεχνικού εξοπλισμού, που είναι αναγκαία για την αποφυγή ατυχημάτων. Προτιμά να βάζει σε κίνδυνο την ζωή των εργαζομένων, καθιστώντας τους εργαζόμενους αποκλειστικά υπευθύνους ως ασυνείδητους και αλάφρωνες για τα εργατικά ατυχήματα.
Οι κυβερνήσεις αποποιούνται τις ευθύνες τους για το ξεχαρβάλωμα των εκλεκτικών μηχανισμών για την ασφάλεια και υγιεινή στην εργασία. Συμβάλουν διαχρονικά με υπουργικές αποφάσεις (παράθυρα) καταπάτησης κανονισμών για την ασφάλεια των εργαζομένων από την εργοδοσία.

Οι εργαζόμενοι και τα συνδικάτα τους οφείλουν να διεκδικούν καθημερινά την τήρηση των κανόνων ασφάλειας και υγιεινής παρά και ενάντια των προθέσεων και πιέσεων της εργοδοσίας. Για να προστατέψουν την υγεία τους και την ίδια την ζωή τους

Όχι άλλο αίμα εργατών στους εργασιακούς χώρους.
Πόλεμο στα συμφέροντα και την αδιαφορία
Πόλεμο στα εργοδοτικά εγκλήματα
Κοζάνη 22/5/15

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου